Як розробити контент-стратегію?

Як розробити контент-стратегію
Стратегія

Як розробити контент-стратегію?

Контент-маркетинг тепер є необхідною частиною маркетингової стратегії кожного великого бренду. Але все ж багато маркетологів недооцінюють важливість ретельно спланованої й добре задокументованої контент-стратегії.

Давайте спочатку визначимо, що таке контент-стратегія. Також, в цій статті ми відповімо на найпопулярніше питання: як правильно скласти контент-план.

Що таке контент-стратегія?

Ви можете розглядати свою контент-стратегію як будівельний план. Цей план повинен зображувати все, що маркетологу необхідно знати про його або її цілі, коли мова йде про виробництво контенту. Зазвичай це можна зробити, відповівши на такі питання, як:

  1. Чому ви створюєте цей контент?
  2. До якої аудиторії ви хочете звернутися?
  3. Яких дій і реакцій ви хочете домогтися?
  4. Як ви будете просувати контент після його публікації?
  5. Як аудиторія знайде ваш контент?
  6. Які типи контенту ви плануєте створювати?
  7. Де і коли ви будете публікувати свій контент?
  8. Хто відповідає за створення вашого контенту?
  9. Як ви будете підтримувати свій фірмовий стиль на різних платформах?

Якщо ви все ще не впевнені, ось п’ять вагомих причин, щоб зібрати свою маркетингову команду і приступити до розробки контент-стратегії.

  • Контент-стратегія допомагає ставити цілі й досягати їх

В ідеалі всі маркетингові зусилля повинні наближати вас на один крок до вашої мети. Однак помилкові зусилля призводять тільки до втрати часу, грошей і енергії.

Наприклад, ви можете створювати контент для аудиторії, яка не відповідає вашому цільовому ринку. Або ви можете намагатися створити контент для дуже конкурентоспроможних ключових слів, ігноруючи при цьому низько висячі плоди, які з більшою ймовірністю дадуть результати.

Контент-стратегія допомагає вам визначити свої маркетингові цілі й розставити пріоритети. Це дозволяє вам планувати свою роботу і стежити за тим, щоб всі маркетингові зусилля були цілеспрямованими. За допомогою задокументованої стратегії ви можете бути впевнені, що кожне зусилля, прикладене вашою командою, призведе до відчутних результатів.

  • Контент-стратегія допомагає відстежувати прогрес

Ваші короткострокові та довгострокові цілі є критерієм для вимірювання ефективності контент-маркетингу. Хороша контент-стратегія повинна визначати показники, які ви повинні відстежувати й аналізувати. Вам знадобиться це, щоб розуміти, чи приносять результати ваші зусилля з контент-маркетингу.

  • Контент-стратегія допомагає вам визначати нові можливості

Успішні маркетологи постійно шукають нові можливості для створення контенту. Вони створюють контент навколо гарячих новинних тем, які допомагають охопити більше їх цільової аудиторії.

Щоб допомогти в цьому, хороша контент-стратегія повинна позначати всі можливості, які маркетолог може використовувати, щоб стежити за новинами та тенденціями й знаходити ідеї для сюжетів. Без контент-стратегії зусилля, спрямовані на відкриття нових можливостей, будуть нескоординованими, і ця дезорганізація відіб’ється на публікаціях і тоні бренду.

  • Контент-стратегія знижує витрати

Створення та поширення контенту може бути дорогим. Коли маркетологи працюють без тематичної стратегії, вони часто втрачають з поля зору загальну картину і витрачають занадто багато на проекти, залишаючи лише обмежені кошти на потім.

Контент-стратегії допомагають визначити, скільки грошей слід витратити на кожен проект, як вони повинні бути витрачені і як маркетологи можуть знайти способи скоротити витрати, якщо це необхідно.

  • Контент-стратегія оптимізує вашу маркетингову команду

Підзвітність має вирішальне значення для досягнення будь-якого відчутного прогресу, незалежно від контексту. Без документованої стратегії контенту ваша маркетингова команда не буде знати, скільки контенту потрібно створити, де його потрібно розмістити, як його можна змінити або щось ще, що може приймати рішення щодо повсякденних завдань.

Більшість людей потрібно трохи підштовхнути, щоб почати, і контент

стратегія служить закликом до дії. Вона встановлює показники продуктивності для членів команди, визначає графік роботи для створення контенту, рекомендації з управління обліковими записами в соціальних мережах, обслуговування системи автоматизації маркетингу і всьому, що між ними. Коли у вас є стратегія, все це стає набагато простіше, а це призводить до більш продуктивної маркетингової команди.

Основні етапи складання стратегії:

  1. Розуміння своєї аудиторії (особистості покупця).
  2. Визначення типу потрібного контенту для ЦА.
  3. Вибір майданчиків і соціальних мереж для розміщення контенту.
  4. Розвиток «голосу» вашого бренду (безпосередньо створення вашого контенту).
  5. Впровадження контенту.
  6. Аналіз результатів.

Порада: обов’язково спробуйте щось нове!

Приклад контент маркетингової стратегії

Ваша контент-стратегія завжди повинна відповідати потребам вашої аудиторії. Тому що без цього складно домогтися позитивних результатів.

Приклад контент-стратегії. Наприклад, ви займаєтеся продажем побутової техніки. Для початку потрібно провести аналіз вашої ЦА, ви вивчаєте свій сайт, дані метрики й робите висновки про цільову аудиторію, визначаєте їх «болі» (наприклад, зламалася посудомийна машина) і «хотілки» (потрібна нова, більш сучасна, але при цьому недорога).

Потім, потрібно зробити аналіз конкурентів: виділіть основні конкурентні компанії, аналізуйте контент на їх сайтах і в цілому їх сайти, політику компаній. На базі отриманих даних ви робите висновки про те, який мінімум контенту необхідний вже на вашому сайті (наприклад, характеристики кожної моделі в асортименті, головна сторінка, сторінка з контактами, відгуки клієнтів, різні статті для блогу, частота публікації яких, 2 рази на тиждень).

Після цього ви створюєте загальну стратегію: визначаєте тип контенту для публікації (наприклад, опис моделей техніки, їх технічні характеристики), створюєте цей контент і вже робите спроби його поширювати на своєму сайті, в соціальних мережах вашої компанії, якщо вони є. Далі ви аналізуєте результати, знову ж таки, робите висновки й розвиваєте свою компанію.

Як скласти контент-план для блогу?

Ваш контент-план буде залежати від ваших цілей, аудиторії й того, як часто ви плануєте публікувати статті. Розглянемо популярне питання: як скласти контент-план на місяць.

Наприклад, якщо ви публікуєте статті кожен день, вам потрібно 30 статей у місяць.

Починайте свій план з записів ключових тем, про які будете писати, і того, як ви можете допомогти своїй аудиторії. Також, не забувайте про підбір ключових слів, за якими люди будуть шукати відповіді на питання, висвітлені в вашій статті. Потім потрібно записати кожну дату публікації, чи в замітки в телефоні, комп’ютері або у свій блокнот (як кому зручніше). Зачитайте список ключових тем і вставте ідеї, які з’явилися у вашій голові. Цей процес займає менш як 30 хвилин.

Тепер у вас є чітке уявлення про те, які статті вам потрібні й в який конкретно день. Складання контент-плану дозволить вам планувати роботу заздалегідь, не потрібно починати кожен день з нуля. А далі вже вибір за вами: ви можете замовити написання потрібних статей, або спробувати написати їх самим.

Хороший контент-маркетинг – рідкість

Відстеження прогресу, відкриття нових можливостей, мінімізація витрат, підвищення продуктивності та виняткового контенту – все це входить в цілі контент-маркетингу. А як нам уже відомо, один з основних інструментів контент маркетингу – контент-стратегія і план.