Що таке наскрізна аналітика і навіщо вона потрібна

Що таке наскрізна аналітика і навіщо вона потрібна
Web analytics

Що таке наскрізна аналітика і навіщо вона потрібна

Щоб не загубитися в горах витрат і прибутків, слід все записувати й вести аналіз стосовно всього, що відбувається в компанії. Деякі роблять це в екселівській таблиці, інші — в потертому зошиті, треті в спеціальних звітних системах і ресурсах. Розповісти, хто з них вибрав найкращий варіант? Той, хто об’єднав все це (хіба що крім зошита) і налаштував наскрізну бізнес-аналітику. Читайте далі про те: чому вона корисна і як вона працює.

Наскрізна аналітика — це зведення даних, що стосуються взаємодії клієнта з бізнесом: від того, як довго клієнт переглядав ваші рекламні оголошення, до того, яким чином він оплатив своє замовлення. Така аналітика проходить крізь кожен етап співпраці клієнта й бізнесу, саме тому вона й називається наскрізною. З цими даними ви зможете побачити, де більше заробляєте, а де витрачаєте, а при необхідності — внести зміни, які дозволять заощадити на неефективній рекламі.

В яких випадках Вам знадобиться наскрізна аналітика

  1. Якщо шлях до покупки вимагає дій за межами веб-сайту.

Якщо ваш бізнес пов’язаний зі складною воронкою продажів, наскрізна аналітика має вирішальне значення для правильної оцінки конверсії. Наприклад, для онлайн-історії ми можемо виділити наступні конверсії:

  • Реєстрація та авторизація;
  • Прокрутка карток товарів;
  • Додавання в обране або в кошик;
  • Кілька кроків щодо заповнення особистої інформації;
  • Каса: додавання платіжної інформації, застосування промокодів, вибір потрібного способу доставки й способу оплати;
  • Підтвердження замовлення телефоном або по електронною поштою.

У цьому сценарії ви використовуєте кілька віджетів для оплати разом з CRM. Річ у тім, що при налаштуванні «базової» аналітики лічильники можна встановити тільки на свій сайт. Таким чином, дії користувачів за межами сайту стають сліпою плямою. Якщо ви працюєте з офлайн-продажами, у вас є сторонні віджети, наприклад, платіжні системи, вся інформація про них, необхідна для майбутнього аналізу, буде зберігатися в єдиній базі даних.

Чому не можна просто відкрити аналітичні системи, додатки, CRM і порівняти цифри? Ну, в основному тому, що ви не зможете підключати ідентифікатори користувачів з кількох систем і правильно відстежувати їх дії. Наскрізна аналітика призначена для вас, коли вам потрібно побачити, як одні і ті ж люди узгоджено діють на веб-сайті, в автономному режимі й в додатку.

  1. Багато маркетингових каналів.

Великі маркетингові бюджети, різні канали трафіку і CRM для збору даних — це сигнали до впровадження наскрізної аналітики. Чому? Перш ніж купити товар або послугу, ваші потенційні клієнти побачать вашу рекламу на різних маркетингових платформах. Виникає питання: який з цих етапів більше сприяв конверсії? Відповідь полягає в обраній моделі атрибуції. Якщо системи аналітики пропонують тільки стандартизовані версії моделей атрибуції, такі як перший і останній клік, це може призвести до неправильних висновків щодо ефективності каналу. Щоб правильно оцінити кожен з них, вам потрібна наскрізна аналітика в маркетингу.

  1. Кілька маркетингових механізмів.

Ваш маркетинговий трафік — це не тільки охоплення або конверсійні кампанії, але і ваша діяльність по ремаркетингу. Маються на увазі таргетовані кампанії з певною аудиторією, яка вже діяла певним чином: наприклад, переглянула товари або заповнила форми. У цій ситуації наскрізна аналітика допоможе в персоналізації реклами на основі складного набору даних про кожного з призначених для користувача сегментів.

Основні недоліки наскрізної аналітики

  • Головний недолік — це досить велика ціна. Але завдяки скороченню рекламного бюджету, ви можете повністю окупити вартість системи аналітики.
  • Також, потрібно заздалегідь врахувати, що наскрізна аналітика — це складна система, яка може вийти з ладу в будь-яку хвилину. Щоб зберегти цінну інформацію, вам потрібна технічна підтримка зі знаннями в цій сфері.
  • Ще одна особливість — робота співробітників з додатками. Якщо фахівець помилиться при налаштуванні наскрізної аналітики, інформація в ній буде неправильною і в результаті вона не принесе бажаного ефекту. Тому, перш ніж впроваджувати наскрізну аналітику, навчіть персонал чітко дотримуватися інструкцій і поясніть для чого це необхідно.

Чим наскрізна аналітика відрізняється від звичайної?

Тим, що це не конкретна програма. Наскрізна аналітика може складатися з даних зі Спецсервісу, коллтрекінгу, таблиць в Excel — головне, поєднувати дані з усіх баз, сервісів, систем і візуалізувати їх. Також, існують спеціалізовані CRM-системи (професійні версії), які «вміють» зводити ці дані автоматично. Втім, в умілих руках і з коректними інструментами наскрізну аналітику можна налаштувати практично з будь-якою системою.

З чого складається наскрізна аналітика

У кожному варіанті це, звичайно, індивідуально. Але зазвичай це веб аналітика, коллтрекінг і CRM-система.

Веб аналітика. В Україні найчастіше це наскрізна аналітика Google Analytics. Система працює з великою кількістю каналів, визначає пристрої, з яких користувач потрапив на сайт, дозволяє формувати звіт за мультиканальною послідовністю. Якщо з системою наскрізної аналітики google працюють професіонали, то її можливості наближуються до необмежених.

Коллтрекінг. Призначений для відстеження телефонних звернень. Є два типи коллтрекінгу:

  • Динамічний — це код на сайті, який пов’язує кожне звернення з конкретним користувачем веб-ресурсу.
  • Статичний пов’язує звернення в компанію з офлайновими каналами (зовнішня реклама, поліграфія, візитівки й т.д.).

CRM-система. Це програмне забезпечення для компаній, призначене для автоматизованого збору даних сегментів, що стосуються взаємодії з замовниками, збільшення продажів і оптимізації маркетингу.

Як налаштувати наскрізну аналітику?

Професійно налаштована наскрізна аналітика дозволить заощадити кошти, витрачені на рекламу і зробить вкладення прибутковими. Тому, налаштувати наскрізну аналітику самостійно досить складно. Для цього вам буде потрібно багато часу і знань в цій області. Існує безліч агентств, які займаються налаштуванням наскрізної аналітики та іншими послугами з просування, а також оптимізації. Звернувшись до них, ви відповісте на своє питання: де замовити налаштування наскрізної аналітики.